Oldalak2

2011. 07. 30.

The Great Camera Shootout 2011 Ep. 2.



A második epizódban a kamerák felbontását, jel-zaj viszonyát, és érzékenységét veszik górcső alá. Érdekes volt látni, hogy milyen nagy dinamikatartománya van a DSLR-eknek a profi kamerákhoz képest és közben milyen sok információ vész a a 4:2:0-ás kódolás és a h264 tömörítés miatt.

Katt a képre a filmért.

2011. 07. 29.

Red Tails - HD trailer


Prágába szakadt magyar kollégáink az ILM-el vállvetve készítik jelenleg is George Lucas minisorozatát a UPP-ben. Szerintem tök jól néz ki és innen is gratula mindenkinek aki izzadja a vért, hogy elkészüljön.
Katt a képre ha a youtube link nem működne.
/via Obi/

2011. 07. 28.

The Mission - Earth's Treasure

Earth's Treasure from DBL DRAGON on Vimeo.

Psyop - Michelin Rain

Michelin "Rain" :30 from K. Haupt on Vimeo.

Realflow 2012


Hamarosan itt a Siggraph így a Nextlimit bejelentette az új Realflow-t aminek újdonságairól a képre kattintva kaphatsz több infót. Így elsőre a legjobb feature-nek a retime tool tűnik, ami elég sok szopástól kímélheti meg az egyszeri cg artistát...
Ja katt a kepre.

Realtime GI using voxel cone tracing


A következő videó újdonsága az eddigi megoldásokhoz képest, hogy - ellentétben a spherical harmonics-os verzióval - nem csak az alacsony frekvenciás (diffúz) megvilágításokkal képes jó eredményt elérni. Nincs szükség előzetes számításokra sem, hanem valamilyen voxel alapú okos raytracing-gel operál, ami nekem a mental ray-es BSP tree-re hajaz leginkább. Nézzétek meg a videót, hátha ti jobban megértitek.

Jobbklikk mentés másként a HQ videóért (érdemes szerintem).

Katt a képre a részletes leírásért még több videóért.

Katt ide egy pdf-ért, ami szemléletesen elmagyarázza.


“a new approach to compute indirect illumination and ambient occlusion in real-time using a pre-filtered geometry representation stored inside a sparse voxel octree, as well as a new approximate voxel-based cone-tracing. The sparse voxel octree is used as a proxy for occlusion information and indirect illumination, it supports dynamic objects and environments thanks to a new very fast voxelization algorithm that updates the octree structure and pre-filter geometry and lighting information.”


 

2011. 07. 27.

Battleship - HD trailer


Következő "film" fő VFX szállítója az ILM. Ahh mi vízszimuláció!!! :)
Katt a kepre.

EDIT: Folyamatosan szedik le a youtube-os videokat, igy a link javitva a yahoo moviesra. Ha lesz ujra HD a youtube-on akkor behozom azt.

Bokeh for Nuke



Megérkezett az első fecske a deep compositing-es post DOF hekkelők sorából. Az Peregrine Labs oldalán példákkal is illusztrálják a tudását a plugin-nek.
Ezek a feature-ök:
  • support for deep data input in Nuke 6.3
  • varying lens shapes including a user supplied image
  • lens blooming
  • spherical and chromic aberration simulation
  • f-stop and focal length settings for real world lens simulation
  • Nuke 3d camera input
  • visualize focus regions and lens shapes for more accurate control
  • separate front and back focus output
  • highly optimized to make use of multiple cores and SIMD processors
A képre kattintva megnézhetitek a példákat is.

2011. 07. 25.

SQLite Manager for Firefox


Találtam egy ingyenes adatbázis-menedzselő plugint firefox alá, ami sokkal jobb mint az eddig általunk használt Sqlite Database Browser vagy az Sqlite Administrator. Olyan dolgokat tud, mint pl. a record átnevezés (amit az sqlite nem is támogat de o valahogyan újraépíti az egész táblát), a rekordok lemásolása és mindezt egy jól átlátható intuitív kezelőfelületen. Aki kocka az kattintson a képre a letöltéshez.

Arnold for Maya vs. XSI

A következő videó azt mutatja be, hogy hogyan lehet jelenetet átvinni a Maya-s Arnoldból az XSI-s Arnoldba. A jelszó: arnold.

For the foreign visitors of the blog: The following video shows a way to export a scene from Maya's mtoa to XSI's stoa. The password is: arnold.

Arnold render archives interop between Softimage and Maya from Gene Crucean on Vimeo.

Horváth Balázs demo reel

Horváth Balázs /Lighting & Compositing TD/ közzétette a demóját, amelyek az utóbbi idők legszebb Digic-es introiból valók.


Balazs Horvath Showreel from Balazs Horvath on Vimeo.

Transformers 3. - making of

Egy rövid making of Chicago elpusztításáról.