Oldalak2

2011. 08. 13.

Mudbox 2012 SAP - gigatexel demo

A lenti videóban az új Siggraph-en bejelentett Mudboxot demózzak egy közepes erősségű laptopon, miközben realtime pingálnak 1200 darab 2K-s textúrára (ráadásul tif-re, nem pedig ptex-re).


Siggraph 2011 video diaries



A 3DTotal.com interjúit nézhetitek meg a Siggraph-ról olyan cégekkel, mint az Autodesk, a Side Effects, a Nextlimit, a Pixologic vagy akár az MPC és a Prime Focus. Katt a képre.



Siggraph 2011 Intro from 3DTotal.com on Vimeo.

2011. 08. 11.

Deadline 5.1



A Siggraph során bejelentettek az új 5.1-es Deadline-t is. Néhány új feature kerül bele: Shotgun integráció, beépített python, több slave is futhat egy gépen es képes statisztikákat gyűjtögetni egy adatbázisba. További infókért katt a képre.

A CG karakterek történelme

Ebben a videóban a számítógép által generált (ez milyen rossz és félrevezető szó, hiszen amit a vásznon látunk az művészek és mérnökök emberi teljesítménye!) karakterek történelmét mutatják be az ifjú Indiana Jones üveglovagjától kezdve az Avatar-ig.



a short history of CG characters in movies from lnrdshelby on Vimeo.

VideoCopilot - Demon Cam

Andrew Kramer-ék legújabb agymenése egy olyan iPhone app, amely letrekkeli az arcot és át-warpolja egy démonná. A következő videó ennek a reklámja.
Ja, egyébként ígérték még pár hónapja, hogy kijön Nuke alá a lensflare plugin-jük. Remélem haladnak azért azzal is...


Heroes VI. - HD teaser

A magyar Black Hole Games által fejlesztett Heroes of Might and Magic VI. trailer-ét (augusztus 17.-én mutatják be a teljeset) a 3mages, Puppetworks, Digital Apes készítette.
Én már látom a jövőt. AAA játékintrogyártó nagyhatalom lesz Magyarország!
Srácok, órási gratuláció!!!

/via Tocy/


2011. 08. 10.

Maya & Mudbox 2012 SAP #2

Egy kicsit bővebb videó az új NodeGraph-ról és úgy általában a Maya és Mudbox 2012 SAP újdonságairól.

Postvisualization

A következő videóban főleg az ILM által készített filmek (Star Wars, Iron Man, Cowboys vs. Aliens es a Red Tails is !!) postvizein keresztül mutatják be, hogy mi fán is terem az...

Previsualization Society Presents - Postvisualization from Previsualization Society on Vimeo.

Houdini 12 sneak peak



Hát megcsinálták. Eszméletlen. Az új Houdiniben (októbertől béta), minden újra lett írva, minden többszálasítva van, a szimulációk GPU alapúak satöbbi. Katt a képre a többiért.
Ja és tartsátok meg valamivel az állatokat...

/via Buki/


Maya 2012 SAP



Kijött a Subscription Advantage Pack a lentebb említett Alembic-kel, a Bullet GPU alapú szimulálóval és egy új node graph-al (ami remélem, nem csak átláthatóbbá hanem végre gyorsabbá is teszi a shadertutujgatást).


Alembic 1.0



A Sony Pictures Imageworks és a Lucasfilm közös fejlesztésének gyümölcse ez az open-source file formátum, amelyet per pillanat a Maya 2012 SAP és a Houdini 11.1 támogat (de több, mint valószínű, hogy a többi is fogja). Az Alembic képes átvinni komplex animaciót/geometriát/szimulációt egyik programból a másikba, méghozzá úgy, hogy a lehető legkevesebb helyet foglaljon közben. Például a Hupikék Törpikék filmben volt olyan shot, ami obj-ben 87GB és 97 perc lett volna, de Alembic formátumban 173 MB és 3,5 perc lett belőle. Vagy a Rango-ban az egyik karakter 8GB lett volna obj-ben, viszont 73MB volt alembic-ben.

Katt a képre több infóért.

A következő videó a 2010-es Siggraphen készült és bemutatják az exportálást mayaból egy nvidia-s fluidszimulálóba, majd onnan Katana-ba, ahol Arnold-dal le is renderelik a jelenetet.




2011. 08. 09.

CUDA fluidsim Maya 2012 alatt

Az idei Siggraph-en mutatták be egy új CUDA plugin működését amely a Maya fluid-ot és az nParticle-t gyakorlatilag realtime szimulálta...


2011. 08. 08.

Houdini Demo Reel 2011

A magyar Digital Apes is szerepel a demóban. Gratula mindenkinek aki részt vett benne (és aki már máshol van)!


Houdini Demo Reel 2011 from Go Procedural on Vimeo.

Miért vágnánk pofán a Maya-t? #2

A véletlenszerű bevel tool-t mutatja be a csóka a videóban (aki mellesleg a szingapúri Lucasfilm-nél dolgozik, mint modellező és oktató is a Gnomon-nál). Az ok amiért random pedig egyszerű: mert egy kalap szar, azéé.


Maya Bevel FAIL part 2 from Josh Robinson on Vimeo.

2011. 08. 07.

Miért vágnánk pofán a Maya-t?

Zseniális kis videó arról, hogy miért vágnánk pofán a Maya-t ha az ember lenne. A feltöltő csak modellezési szempontból savazza mindenki "kedvenc" progamját bár könnyedén lehetne készíteni egy mental ray integráció/render/shading videót is...

/via Joe/



Reasons why I want to punch Autodesk Maya in the face... from Josh Robinson on Vimeo.

Game of Thrones making of #2

A Game of Thrones-t 13 Emmy díjra jelölték, többek között a VFX kategóriában is. A sorozatban 686 vfx shot volt és ebből 350-et a Screen Stone készített el, ahol volt kollégánk Gáll Attila is dolgozott, mint kompozitáló.

...és, hogy egy klasszikust idézzek: "Túltoltátok". Gratula.