Oldalak2

2012. 02. 12.

Könyvajánló - Python



Az utóbbi időben rákattantam a python-ra, mivel összehasonlíthatatlanul robusztusabb nyelv, mint a MEL és ráadásul, az élet más területein is hasznát veheti az ember.
A python.org-ról le lehet tölteni egy ingyenes tutorialt, ami elmagyarázza egy kezdő számára, hogy mi is az a python, meg úgy általában kisebb scripteket simán lehet már írogatni ennek a pár oldalnak az ismeretében is.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa...


Találtam egy nagyon jó könyvet (Python 3 Object Oriented Programming), ami igaz, hogy python 3-hoz készült (a maya és a nuke 2.6-ot használnak asszem), de egyből jelzi, ha valami eltérés van 2.x és 3.x között.
Még csak a könyv felénél tartok, de egy csomó olyan dolgot megértettem, ami eddig csak a levegőben lógott. A példák nagyon szemléletesek, minden fejezet végén egy komolyabb esettanulmány keretében egy programot írva foglalja össze az eddig tanultakat. Szerintem érdemes újra megírni a példákat, mivel úgy rögzül - legalábbis nálam - ha ki is próbálom futás közben. Sőt, olvastam már néhány programozós könyvet de ki merem jelenteni, hogy ez az eddigi legjobb.

A másik könyvre (Maya Python for Games and Film) nemrég akadtam rá és ez is hasonló dologról szól, viszont egy speciálisabb témában. Amint  a nevéből is kiderül direkt maya-s példákon keresztül oktat és az első két bevezető fejezet után már olyan témákkal is megismerkedhet az olvasó, mint a GUI gyártás PyQt-val vagy az API.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése