Oldalak2

2012. 04. 18.

Monte Carlo noise filtering


A standard Monte Carlo renderelés során a az engine véletlenszerű mintákat vesz a jelenetből a kamerából kiinduló eyeray-ek segítségével (a kvázi monte-carlo - QMC - pedig próbálja a véletlenszerű mintákat egyenletesen elosztani), majd ezeket kiátlagolva hozza létre a végleges értékét a pixelnek. Ha túl kevés mintát veszünk akkor lehet, hogy gyorsan végzünk a renderrel, de nagyon zajos maradhat a kép főleg ha zömében csak indirekt fényekből tudunk gazdálkodni (például egy belső teres rendernél). A következő videóban (bár erősen ajánlott ennek a videónak a letöltése, mert elég szar a youtube minősége még 720p-ben is), bemutatnak egy olyan új eljárást ami képes valamennyire zajtalanítani az alul-mintavételezett képeket.
Érdekes de, nekem úgy tűnt a videóból, hogy egy csomó textúrából adódó részletet is kivett a végső képből (lásd a gang közepén lévő étterem támasztófalain a textúra).

A teljes leírást, (beleértve a pdf-et is) a képre kattintva találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése